tirsdag 14. oktober 2008

Faget Norsk!


Personlig liker jeg å skrive, lage historier og bruke fantasien. Som liten var det en stor drøm å bli forfatter. Jeg syntes det er spennende og lage egne verdener med egne personer i. Som man får muligheten til i skjønnlitterære tekster. Jeg liker også å få fram mine meninger, og argumentere i sakprosa tekster. Men norskfaget er ikke bare positivt for meg. På grunn av min danske bakgrunn, syntes jeg det er vanskelig å stave riktig, eller å sette setningene i en god struktur. Det er ikke naturlig for meg. Derfor er det ikke alltid like lett å skrive tekster. Alt i alt liker jeg faget norsk, det er et spennende og morsomt fag.
Vi har nå fått beskjed om at vi skal blogge, slik at hele verden kan se hva vi skriver. Jeg har vell en blandet følelse om det. For jeg er ikke sikker på om jeg vil at hele verden, eller for den saks skyld klassen skal se hva jeg mener og syntes om forskjellige saker. Noen ganger er det mer betryggende at bare læreren og jeg vet hva jeg mener om visse saker. Samtidig syntes jeg også at det er veldig gøy å blogge, og se hva andre mener om saker. Og kanskje kan de til og med overbevise meg om at jeg mener feil? Blogging blir en ny og spennende måte å utforske, og jeg ser fram til hvordan det vil forsette.

Ingen kommentarer: