mandag 13. april 2009

Mine filmvaner!

Jeg er en jente som syntes det er kjempe gøy å se på film. En stor grunn til dette er nok at jeg lever meg veldig inn i filmer jeg ser. Før da jeg var liten ville jeg alltid bli detektiv hvis jeg hadde sett en detektiv film eller en dykker hvis det var temaet på filmen. Jeg har vokst fra akkurat dette synspunktet, men lever meg fortsatt inn i filmer. Det gjør også at jeg ikke tørr å se på skrekkfilmer. Det er de filmene jeg minst liker, jeg kan se hva som helst utenom skrekkfilmene. For min del liker jeg best drama og action, det er alltid morsomt med litt komedie også. Filmer som man kan se på med en stor gjeng og snakke om etterpå.  I slike filmer er man ofte spent, lei seg, glad, ler, osv. Og det er det jeg liker med filmer. Og ikke minst og snakke om filmene etterpå! Den beste måten å se på film på må vell være med en kjæreste eller en gjeng med venner foran en stor TV, mørkt rom, snacks, og en deilig sofa å sitte i. jeg liker også å gå på kino, men man får ikke den samme stemningen, samtidig som det er umulig og snakke om hva som skjer.

Hvis jeg skulle valgt en favoritt film må det være ”livet er herlig”. Det er en film jeg har sett tusen ganger og hver gang har jeg felt tårer, latter og følt spenning. Det er en film som handler om andre verdenskrig. Hvor en jødisk far og sønn blir tatt til fange, og moren følger etter for å være med dem. Dagene på konsentrasjonsleieren finner mannen alltid måter til å kontakte moren på farlig vis, samtidig som han overbeviser sønnen om at det hele er en lek, slik at sønnen ikke vil bli redd. Det hele ender med at moren og sønnen overlever, mens faren må berge med livet.

Ellers liker jeg mange andre filmer så lenge de har en mening og godt spilt!         

Ingen kommentarer: