fredag 20. mars 2009

Reklameprosjekt!

Da vi fikk vite at vi skulle lage en reklamefilm om Sandvika syntes jeg dette var en ny, kreativ og morsom måte å lære stoff på. Det er ikke alltid like gøy å sitte i klasserommene dagen lang, så det var deilig og få et prosjekt som inneholdt mer aktivitet. Samtidig som vi lærte mer om skolen. Vi fikk tildelt grupper og min gruppe ble: meg, Anders, Heidi, Linn og Fredrik. Vi var først enige om at vi skulle lage en film. Og kom med et godt konsept, med en morsom tvist. Men etter hvert som vi begynte å filme skjønte vi at dette ville ta lang tid. Og flere fra gruppen ville være borte de dagene vi hadde norskfaget, og alle hadde aktiviteter etter skolen. Dermed bestemte vi oss at vi ville lage en photostory istedenfor. Som et gammelt ordtak sier: et bilde sier mer en tusen ord. Vi satte i gang og tok bilder av hele skolen. Og vi fikk se nye ansikter og steder. Det var litt vanskelig å ta bilder med mange mennesker og vise samhold når vi tok bilder samtidig som andre hadde timer. Men jeg syntes vi fikk til et godt gjennomført resultat. Jeg likte spesielt bildet av alle lærerne. Når det gjelder de andre filmene likte jeg spesielt film 1 og 5. De hadde dratt inn humor og det var god kvalitet på filmene. Gruppe 5 hadde skuespill, det som e r farlig med skuespill er at det kan bli ”amatør-aktig” men de klarte virkelig å gjøre reklamefilmen om til en god og kreativ film. Dette var et kjempe bra prosjekt. Vi lærte ikke bare mer om reklame og hvordan vi skal ”selge” et produkt, men det var kjempe morsomt og jobbe med prosjektet. Og jeg håper at vi kan ha flere slike prosjekter i framtiden.



Jeg har dersverre ikke mulighet til å legge ut vår reklame, så velger derfor å illustrere med et bilde om reklame.



Kilde for bilde:


http://www.akershus.no/ep_bilder/33/5442-ba182e7683d20ad057b363496959bb81.jpg



Ingen kommentarer: